پایان نامه با موضوع نقش واکنش بازار به تغییر سود تقسیمی با گذشت زمان کم
نوشته شده توسط : admin

مشکلات نمایندگی

جنسن این مسأله را نشان داد و ذکر کرد که مدیران برای هدایت مجدد پول شرکت از پروژه های دارای NPV مثبت به پروژه هایی که منافع مدیریتی دارند، انگیزه دارند. بعضی مثال ها از این نوع سوء استفاده از وجوه شامل موارد زیر می باشد:

درآمد و عایدی اضافه بر حقوق، ایجاد امپراطوری (خرید شرکت های دیگر با هدف مدیریت یک شرکت بزرگ) و حقوق و دستمزد بسیار زیاد.

او می گوید که پرداخت سود میزان جریان نقد مازاد در دسترس مدیر را برای صرف در کارهای بالا کاهش می­دهد، در نتیجه مشکلات بالقوه نمایندگی را کاهش می دهد. (Jensen 1986)

 

۲-۱-۸-۳ محدودیت های نهادی

برای بسیاری از موسسات و شرکت ها و موسسات خیریه محدودیت هایی در زمینۀ انواع سرمایه گذاری­هایی که آنها می توانند انجام دهند وضع شده است. یکی از این محدودیت ها، اجتناب از خریدن سهام شرکت هایی است که سود پرداخت نمی کنند و یا سود خیلی کمی می پردازند. مطالعات قبلی ااین استدلال را که (به عنوان “تئوری مشتریان سود تقسیمی” نیز شناخته می شود) ارائه کرده اند شرکت ها پرداخت سودشان را برای راضی کردن چنین سرمایه گذارانی تنظیم میکنند.( Allen, Bernardo, and Welch 2000)

 

۲-۱-۸-۴ انتقال دارائی

بعضی مطالعات فرض می کنند که سهامداران ممکن است تلاش کنند تا ثروت را از طریق پرداخت سود سهام از وام دهندگان و بستانکاران به خودشان انتقال دهند. این موضوع احتمالاً برای شرکت موضوع مهمی خواهد بود، اگر در آیندۀ نزدیک این احتمال برود که شرکت عملیات و فعالیت هایش را دنبال نخواهد کرد. (Handjinicolaou and Kalay 1984) بعضی مطالعات  این قضیه را بررسی کردند و یافتند که مدیران از سود تقسیمی برای سلب مالکیت از دیگران  و انتقال دارایی برای خودشان استفاده نمی کنند.(Long, Malitz, and Sefcik 1994)

 

۲-۱-۸-۵ هزینه های معاملاتی

بعضی از مطالعات قبلی بحث می کنند در مورد این که بعضی سرمایه گذاران به درآمد نقدی متناوب از سرمایه گذاریشان نیاز دارند. برای چنین سرمایه گذارانی راهکارها شامل سود سهام متناوب یا فروش بخش کوچکی از سرمایه گذاریشان است. با این وجود فروش اوراق بهادار متضمن هزینه های معاملاتی است. برای بعضی سرمایه گذاران ممکن است از نظر هزینه ای کارآتر باشد که مدیریت، سود را تقسیم کند تا خودشان درآمدشان را به وسیلۀ فروش دوره­ای بخش کوچکی از سهام یا اوراق بهادارشان تأمین کنند.. (Bhattacharya 1979) فاما و فرنچ فرض می کنند که هزینه های معاملاتی در طی زمان کاهش یافته است. بنابراین تمایل برای سود تقسیمی در طی زمان کاهش یافته است. (Fama and French 2001)

 

۲-۱-۸-۶ موضوعات رفتاری

تئوری رفتار انسانی ممکن است توضیح دهد که چرا سود تقسیمی امری مطلوب است

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • آیا تغییر سود تقسیمی بر بازده غیر عادی سهام مؤثر است؟
  • عوامل مؤثر بر رابطه بین سود تقسیمی و بازده غیر عادی سهام چه هستند؟
  • آیا واکنش بازار به تغییر سود تقسیمی با گذشت زمان کم می­شود؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :

 بررسی محتوای اطلاعاتی سود تقسیمی و عوامل مؤثر بر واکنش بازار به افزایش سود تقسیمی در بورس اوراق بهادار تهران

  با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: