پایان نامه ارشد ارتباط موسيقي با كاهش اضطراب
نوشته شده توسط : admin

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تأثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دلهره

فوبي

فوبي ترسي است دائمي از بعضي اشيا يا موقعيتها كه هيچ خطر واقعي براي شخص نداشته و بي تناسب با جدي بودن واقعي آنها اغراق آميز شده است . فوبي از واژه يوناني فوبوس ( نام خداي ترس يونان ) گرفته شده است كه با نقاب به صورت و زره بر تن براي ترساندن دشمنان در صحنه ظاهر مي شد .

فوبي ممكن است نه فقط به يك ترس مخصوص نسبت به بعضي اشيا يا موقعيتها دلالت كند بلكه ممكن است به يك الگوي كلي ترس و رفتار اجتنابي دلالت داشته باشد . تاثير كلي كه اين نوع ترس بر روش كلي زندگي فرد دارد در ۱۹۸۶ اسنيت[۱] را بر آن داشت كه معتقد شود بايد عبارت ترسهاي مربوط به ناايمني نامشخص جايگزين ترس از مكانهاي سرباز شود .

اغلب افراد ممكن است بي دليل كمي داشته باشند ولي در فوبي اين ترسها شديد است افراد مبتلا غالباً مي پذيذرند كه هيچ دليلي وجود ندارد كه از چنين شيء يا موقعيتي بترسند ولي اظهار مي دارند كه قادر نستند خود را از آن رها سازند و اگر به جاي اجتناب از موقعيت ترس آور ،؛ كوشش كنند بدان نزديك شوند اضطراب بر آنان مستولي شده ممكن است به احساس خفيف ناراحتي و فشار تا حمله اضطرابي شديد منتهي گردد . فوبي انواع متعددي دارد از قبيل ترس از مكانهاي سرباز ، ترس از مكانهاي سر بسته ، ترس از بلندي ، ترس از طوفان و رعد و برق ، ترس از حيوانات و از اين قبيل .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف از تحقيق حاضر اين است كه آيا تمايل به موسيقي و نواختن آن مي تواند از اضطراب و دلهره كاهش بدهد يا مخصوصاً اگر موسيقي ، موسيقي پاپ باشد و نوع نواختن وسايل موسيقي مانندگيتار و … در اضطراب نقش موثري دارد يا نه .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تأثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دلهره





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: