پایان نامه روانشناسی رابطه موسيقي و كاهش اضطراب
نوشته شده توسط : admin

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تأثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دلهره

هانز[۱] كوچولو ( مورد مشهودي از فوبي )

يك مورد كلاسيك  ( سنتي ) فوبي كه در ۱۹۰۹ توسط فرويد گزارش شده است مربوط به پسر بچه اي پنج ساله به نام هانز است كه از اسب مي ترسيد و بدين ترتيب جرات نداشت كه از خانه خارج شود . اهميت اين مورد توسط بسياري از مكتبهاي تحليلي تاييد شده است . ارنست جونز[۲] كه زندگينامه فرويد را به رشته تحرير درآورده آن را موقعيت برجسته تحليل رواني كودك ناميده است ( ۱۹۵۵ ، ص ۲۸۹ )

اولين نشانه هاي فوبي در حدود شش ماه بعد هنگامي كه هانز با پرستارش به گردش رفته بود آشكار گشت . يعني وقتي كه اسب يك گاري را ديد به گريه افتاد و خواست كه به خانه برگردد تا مادرش را نوازش كند بعداً معلوم شد كه اومي ترسد از خانه خارج شود زيرا ممكن است يك اسب او را گاز بگيرد و پس از ترسهايش را به چيزهاي سياه اطراف دهان و چشمهاي اسبها نسبت داد . فرويد اين سري رويدادها را به تمايل اديپي هانز نسبت داد كه مي خواسته پدرش نباشد ا بتواند مادرش را تصاحب كند برانگيختگي جنسي وي نسبت به مادرش به دليل ترس از تنبيه تبديل به اضطراب شده است . ماباولپي (۱۹۶۰) هم عقيده ايم كه فرويد از داده هاي مربوط به اين مورد لغزشهاي استنباطي زيادي مرتكب شده است . نخست دليل بسيار كمي وجود دارد كه هانز خواهان تماس جنسي با مادرش بوده است . و اين موضوع كه هانز مي خواسته مادرش را از نظر جنسي تصاحب كند و جانشين پدرش شود . بحث انگيز است . دوم دليل بسيار كمي وجود دارد كه هانز از پدرش متنفر بوده يا از او مي ترسيده و در گزارشهاي اصلي درباره اين مورد بيان شده است كه هانز مستقيماً هر گونه ارتباط سمبليك بين اسبها و پدرش را انكار كرده است . در واقع اين موضوع كه هانز پس از هراس از حادثه اي كه در آن اسبي وجود داشته از اسبها مي ترسد ممكن است از طريق شرطي سازي كلاسيك دقيق تر قابل توجيه باشد هر چند اين تفسير نيز خود مسائلي را مطرح مي سازد .

[۱] – hans

[۲] – jones

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف از تحقيق حاضر اين است كه آيا تمايل به موسيقي و نواختن آن مي تواند از اضطراب و دلهره كاهش بدهد يا مخصوصاً اگر موسيقي ، موسيقي پاپ باشد و نوع نواختن وسايل موسيقي مانندگيتار و … در اضطراب نقش موثري دارد يا نه .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تأثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دلهره





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: