دانلود پایان نامه: بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت تشخیص متغیرها
نوشته شده توسط : admin

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم

۲-۱۱- مطالعات خارجی

ارگول و دیگران در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه اولوداگ ترکیه طی یک پژوهش شبه آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش و پیش آزمون و پس آزمون به این نتیجه رسیدند که استفاده از روش کاوشگری علمی به طور قابل ملاحظه ای باعث ارتقای مهارتهای فرایندی و نگرش های علمی دانش آموزان می شود .

بسیاری از محققان نشان داده اند که به کارگیری فعالیتهای عملی در رویکرد تدریس اکتشافی برای آموزش علوم به بهبود نگرشهای علمی دانش آموزان و ارتقای مهارتهای فرایندی در آنان می انجامد(Staver & Small, 1990;Turpin &Cage,2004). اندرسون (۲۰۰۲) اظهار می کند پژوهش های فبلی حاکی از آن است که به کارگیری روش تدریس اکتشافی در آموزش علوم اثرات مثبتی بر رشد شناختی ، مهارتهای فرایندی و نگرشهای علمی داشته است . اکتامیس و ارگین (۲۰۰۸)در پژژوهش خود دریافتند که یاد دادن مهارتهای فرایندی به دانش آموزان باعث ارتقای خلاقیت علمی ، نگرش های علمی و موفقیت تحصیلی آنان در علوم می شود .ژرمن و اودوم ( ۱۹۹۶) پس از یک پژوهش روی دانش آموزان پایه هفتم به این نتیجه رسیدند که دانش آموزان برای اینکه بتوانند مهارتهای فرایندی و هدف متون و مفاهیم تجربی را درک کنند بایست که با تکنیکهای تدریس اکتشافی مورد آموزش قرار گیرند . تورپین و کیج ( ۲۰۰۴ ) در پزوهش خود به این نتیجه رسیدند که روشهای فعالیت محور اثرات چشمگیری را بر بهبود مهارتهای فرایندی علوم داشته است . اما آنها تغییراتی در نگرشهای دانش آموزان نسبت به کلاس علوم احساس نکردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که رفتارهای معلم روی شکل گیری نگرش ها اثرگذارتر است . والتر و سویبو (۲۰۰۱) در باره تغییراتی بحث می کنند که به خاطر یک برنامه درسی علوم رخ داده است . برنامه ای که عمدتا برپایه فعالیتهای عملی و فکری قابل انجام در محیط آزمایشگاهی طراحی و اجرا شد و برخی از مولفه های آن هم در رابطه با مهارتهای فرایندی بود . مطالعه آنها حاکی از آن است که دانش اموزان پایه های ۷ و ۸ و ۹ که برنامه مذکور را در مدرسه دنبال می کردند بسیار موفق تر از دانش آموزانی بودند که برنامه سنتی و معمول مدرسه را در زمینه آموزش علوم دنبال می کردند .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بررسی تاثیر طرح پروژه علمی بر مهارتهای فرایندی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت نتیجه گیری و تفسیر داده ها
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت پیش بینی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت فرضیه سازی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت استنباط کردن

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: