دانلود پایان نامه تجارت الکترونیک در صنعت بیمه
نوشته شده توسط : admin

استاد درس:

دکتر محمدرحیم اسفیدانی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

فهرست مطالب:

چکیده ………………… 2

مقدمه……………….. 5

مفهوم تجارت الکترونیک…………………. 6

تاریخچه تجارت الکترونیکی………………… 6

ویژگی‌های تجارت الکترونیکی………………… 7

منافع به‌کارگیری تجارت الکترونیکی برای سازمان‌ها و مشتریان آنها ……………….8

سطوح بلوغ سازمانی در ارتباط با تجارت الکترونیکی………………… 8

‌موانع و محدودیت‌های فراروی تجارت الکترونیکی………………… 9

بیمه……………….. 10

بیمه الکترونیک…………………. 10

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته داخلی………………… 11

‏سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته خارجی………………… 12

بیمه و مراحل تجارت الکترونیکی………………… 13

رویکرد شرکت‌های بیمه به خدمات بیمه‌ای الکترونیکی………………… 13

اهداف و کاربرد……………….. 14

مسائل و مشکلات فراروی صنعت بیمه……………….. 15

بررسی بیمه الکترونیکی جهت افزایش کارایی در صنعت بیمه……. 16

تاثیرات تجارت الکترونیکی بر بیمه……………….. 17

ریسک الکترونیکی : فرصتی برای صنعت بیمه……………….. 20

تسهیلات شرکت‌های بیمه‌گر برای کاربران اینترنتی………………… 23

وضعیت استفاده از تجارت الکترونیکی در بیمه های خارجی……… 23

وضعیت استفاده از تجارت الکترونیکی در بیمه های ایران…………… 25

راهکارها و پیشنهادات………………… 28

نتیجه گیری………………… 31

منابع و مآخذ……………….. 32

چکیده:

امروزه توسعه و بهبود فرآیندهای تجاری محور اصلی توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می‌شود و برخورداری از سهم قابل قبولی از تجارت جهانی هدف مدنظر دولت‌های جهان است[9]. قرن حاضر که به عصر اطلاعات معروف شده است؛ پدیده‌هایی را به همراه آورده است که ضمن نوظهور و ناشناخته بودن، موجب تحول اساسی در مراودات تجاری و اقتصادی کشورها شده است و تجارت الکترونیک از جمله مهمترین این پدیده هاست که الزاماتی را هم به همراه دارد. عمده ترین این الزامات بانکداری الکترونیک و در کنار آن بیمه الکترونیک است که البته کمتر به آن پرداخت شده است[7]. با توجه به تمرکز شرکتها بر کسب وکار الکترونیک، بیمه الکترونیک می‌تواند مزیت رقابتی قابل توجهی برای شرکتها بوجود آورد.      

بیمه الکترونیکی، در یک نگاه کلی به فراهم ساختن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بیمه‌ای با استفاده از واسطه‌های ایمن بدون حضور فیزیکی اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر، به معنای استفاده از روش‌های الکترونیکی برای کمک به مبادله کالاها و خدمات بیمه‌ای است. بیمه الکترونیک حاصل تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات است و استفاده از آن در صنعت بیمه باعث افزایش ظرفیت تولید، تخصصی شدن فعالیت ها و بهبود سرعت و کیفیت خدمات خواهد شد[6].

بیمه الکترنیکی به عنوان یک تکنولوژی جدید بنا به دلایل مختلفی در افزایش کارایی شرکتهای بیمه موثر است. این قبیل خدمات هزینه‌های اداری را از طریق فرآیند اتوماسیون کسب و کار کاهش داده و اطلاعات مدیریتی را بهبود می‌بخشد. همچنین از این طریق کارمزد پرداختی به واسطه ها از طریق فروش مستقیم بیمه‌نامه به مشتری کاهش می‌یابد[5].

استفاده از تجارت الکترونیک کاهش چشمگیر هزینه‌های معاملاتی، دسترسی آسان به اطلاعات، افزایش درصد فروش، بالا رفتن قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان، کاهش و حذف محدودیت بازار، افزایش تعداد عرضه‌کنندگان کالاها و در نهایت افزایش توان رقابت و رقابتی شدن بنگاه‌ها، بخش‌ها و اقتصاد ملی می‌شود.

بیمه الکترونیکی نیز که کاربرد اینترنت و فن‌آوری اطلاعات در توزیع و تولید خدمات بیمه‌ای است یکی از زیر مجموعه‌های تجارت الکترونیک محسوب می‌شود که همگام با توسعه اینترنت، بسط و گسترش یافته و استفاده از آن در سال‌های اخیر در کشور‌های مختلف مرسوم شده‌است. بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر شرکت‌های بیمه هدف اصلی این مطالعه بوده است. تاکید بر مفهوم بیمه الکترونیکی، مزایا و ملزومات آن، نقش آن در صنعت بیمه و ضرورت توجه به اجرای موفق آن در جنبه های مختلف بازار بیمه مورد بحث قرار گرفته است.

مقدمه:

مقایسه تحولات سه دهه اخیر حاکی از آن است که این تحولات نسبت به گذشته تفاوت اساسی دارد که علت اصلی این اختلافات مربوط به انقلابی است که در این دهه‌ها رخ داده است. شرایط و روشهای انجام کسب و کار مدام در حال تغییر و تحول بوده و هر روزه گزینه‌های بیشتری در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرند.گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد زندگی بشر تحولی بنیادین ایجاد کرده و دنیای کنونی را در جریان یک انقلاب کامل قرار داده است. امروزه، فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. تجارت الکترونیک یکی از نمونه های عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های اقتصادی است. ظهور اینترنت و تجاری شدن آن در دهه های اخیر شیوه های سنتی تجارت را متحول نموده و تجارت الکترونیکی انقلابی در شیوه‌ها و رویه‌های تجاری گذشته ایجاد کرده است. یکی از مصایق تجارت الکترونیک، بیمه الکترونیکی است که به عنوان بخشی از تجارت الکترونیک و موجی که کمتر از انقلاب صنعتی نیست در دنیا از رشد بی‌سابقه‌ای برخوردار بوده است و بیمه و به طور کلی موسسات مالی از جمله صنایعی هستند که تجارت الکترونیک می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه آنها ایفا کند، چرا که صنعت بیمه صنعتی است با حجم زیاد اطلاعات، لذا دارای زمینه مناسبی جهت استفاده گسترده از تکنولوژی اطلاعات می‌باشد[2].

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: