سمینار طراحی و نوسازی شبکه های ابزار دقیق
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش کنترل

عنوان:

طراحی و نوسازی شبکه های ابزار دقیق

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

طراحی شبکه سنسور اولیه برای سیستم های مونیتورینگ مبتنی بر اصلاح داده ها شامل جایایی بهینه سنسورها برای برآوردن دقت از پیش تعریف شده، دقت باقیمانده و محدودیت هایی برای دستیابی به مینیمم هزینه شبکه سنسور بود. یک فرمول بندی موجود از طراحی شبکه سنسور با هزینه بهینه، mixed integer nonlinear می باشد که با استفاده از یک الگوریتم جستجوی درختی با برخی خواص محدودیتی، حل می شود اگرچه متد جستجوی درختی، بهینه سازی کلی را ضمانت می کند، اما برای انجام محاسباتی خوب برای مسائلی با اندازه متوسط، دچار خطا می شود و رویهم رفته در مسائلی با اندازه های بزرگ، خطا دارد. با مسائلی مشابه از این قبیل هنگامی رو به رو می شویم که از یک فرمول بندی MILP استفاده کنیم. بدینسان حوزه ای برای بکارگیری الگوریتم های ژنتیک مجدداً در نظر گرفت شد. در این سمینار ، یک الگوریتم دیگر طراحی شبکه سنسور بر مبنای تئوری گراف ارائه می دهیم که بهینه سازی کلی را ضمانت می کند و سریعتر از شیوه های جستجوی درختی موجود می باشد.

مقدمه:

در صنایع فرآیند و کارخانجات صنعتی، پیشرفت زیادی به منظور تولید محصولات با کیفیت بالاتر برای کاهش نرخ های عدم قبول (رد) محصولات معیوب و برای برآورده کردن فزاینده ایمنی های شدید (دقیق) و تنظیمات محیطی صورت گرفته است. عملیات های فرآیندی که در یک زمان به نظر قابل قبول می رسند، دیگر مناسب نمی باشند. برای رسیدن به استاندارد های بالاتر، فرآیندهای صنعتی مدرن حاوی تعداد زیادی از متغیرهای عملیاتی تحت کنترل حلقه بسته می باشند. کنترل کننده های فرآیند استاندارد (کنترل کننده های PID، کنترل کننده های مدل پیش بین و غیره) برای حفظ و نگهداری رضایت بخش عملیات ها به وسیله جبران اثرات اختلالات و تغییر دادن رخداد در فرآِند طراحی می شوند. در حالیکه این کنترل کننده ها می توانند انواع بسیاری از اختلالات را جبران کنند. تغییراتی در فرآیند وجود دارند که کنترل کننده ها نمی توانند بطور مناسب با آن رفتار کنند این تغییرات خطاها نامیده می شوند. به صراحت یک خطا به صورت یک انحراف غیر مجاز از حداقل یک خصوصیت ویژه یا متغیر سیستم تعریف می شود. انواعی از خطاهای رخداده در سیستم های صنایع شامل تغییرات پارامتر فرآیند، مسائل (مشکلات)actuator  و مشکلات سنسور می باشد.آلودگی کاتالیزور و مسدود شدن eat exchanger مثال هایی از تغییرات پارامتر فرآیند می باشد. تغییر پارامتر اختلال می تواند یک تغییر خیلی زیاد در غلظت جریان تغذیه فرآیند یا در دمای محیط باشد. یک مثال از مشکل محرک، ولو دارای چسبندگی می باشد و سنسوری که اندازه گیریهای بایاس شده تولید می کند یک مثال از مشکل سنسور می باشد. برای اطمینان از اینکه عملیات های فرآیند مشخصات عملکردی را برآورده می سازند ، خطاها در فرآیند نایزی به آشکارسازی ، تشخیص و حذف شدن دارند. این کارها مربوط به مونیتورینگ فرآیند می باشند. کنترل فرآیند آماری (SPC) نتایج یکسانی را بعنوان مونیتورینگ فرآیند آدرس دهی می کند اما برای اجتناب از اشتباه با کنترل فرآیند استاندارد، متدهای نامبرده شده در این متن بعنوان متدهای مونیتورینگ فرآیند شناخته خواهند شد.  

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: