سمینار طراحی بازارحراج خدمات جانبی در سیستم های تجدید ساختار یافته قدرت
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.SC” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – قدرت
عنوان :
طراحی بازارحراج خدمات جانبی در سیستم های تجدید ساختار یافته قدرت

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده
بطور کلی خدمات جانبی خدماتی هستند که علاوه بر انرژی برای بهره برداری مطمئن از شبکه برق لازم است بهره برداری مطمئن سیستم قدرت به در دسترس بودن ذخیره ها توسط واحدهای تولید نیازمند است ، تا بئین وسیله پیشامدهای تولید و انتقال پوشش داده شود . بطور کل ذخیره ها توسط واحدهای تولید در بعضی از موارد تأمین می شوند . هنگامی که توسط واحدهای تولیدی مهیا می شوند. مقدار ذخیره ای که استفاده می شود به میزان و همچنین به ظرفیت واحد و مقدار خروجی بستگی دارد.  خدمات جانبی و انرژی در بازار رقابتی مستقل هستند و می توانند جداگانه توسط بازارهای مختلف مهیا شوند . از آنجا که منابع مشابه هم زمان به بازارهای مختلفی پیشنهاد می شوند بازارهای مختلف ممکن است بر یکدیگر اثر متقابل بگذارند . یک شبیه ساز بازار قدرت ابزار قابل امکان برای مطالعه عملکرد بازارهای مختلف است که این امر با مطالعات بازارهای مختلف است که این امر با مطالعات بازارهای شبیه ساز انجام می شود .

مقدمه
از آنجایی که صنعت برق به سمت رقابتی شدن کامل حرکت می کند ، خدمات گوناگونی که قبلاً توسط شرکتهای برق ارائه می شد ، اکنون به صورت مجزا ارائه می شود . عمده توجه به پیشرفت ISO، بر روی ساختار بازار به منظور انتقال برق و انرژی و همچنین بر بازار ارائه خدمات جانبی که به سوی بحرانی تر شدن پیش می رود ، معطوف شده است . خدمات جانبی به طور عمده به خدماتی گفته می شود که علاوه بر انرژی برای بهره برداری مطمئن شبکه برق لازم است . بهره برداری مطمئن سیستم قدرت به در دسترس بودن ذخیره های تولید نیازمند است تا بدین وسیله ، پیشامدهای تولید و انتقال پوشش داده می شود . یک موضوع اساسی سیستم قدرت تجدید ساختار شده ، تعیین هزینه تأمین خدمات جانبی و چگونگی تغییر این هزین هها با توجه به تصمیم گیری های بهره برداری است .

هدف
در این بررسی این تاثیرات اجرای بازارهای رزرو در بازار انرژی در دو قسمت تاثیرات فنی و تاثیرات اقتصادی تقسیم شده است. تاثیرات فنی عبارتند از تغییرات به وجود آمده در شرایط بهره برداری شبکه و پارامترهای مرتبط با بهره برداری کوتاه مدت یا بلند مدت شبکه. تاثیرات اقتصادی به دسته ای از پارامترهای اقتصادی بهره برداری از شبکه اطلاق می شود که از اصول اقتصادی حاکم، رفتار بازیگران و
عملکرد بازار تاثیر می گیرند. مواردی نظیر قیمت محصول یا سود شرکت کنندگان در بازار یا قدرت بالقوه بازار برای یک یا چند تولید کننده خاص، سه نمونه بارز از مشخصات اقتصادی هر بازار است . آنچه که در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است، بررسی اثر متقابل بازارهای مختلف انرژی و خدمات جانبی در شرایط فنی و اقتصادی به وجود آمده در سیستم قدرت است . در این بررسی ساختارهای مختلف بازارهای انرژی و خدمات جانبی مورد بررسی قر ار می گیرند و با بهره گیری از پارامترهای فنی و اقتصادی ذکر شده، به مقایسه تاثیر متقابل بازارها در نتایج فنی و اقتصادی پرداخته می شود.

پیشینه تحقیق

بر طبق FERC، خدمات جانبی به منظور ایجاد امکان انتقال توان از فروشندگان به خریداران با توجه به اجبار نواحی کنترلی و شرکتهای انتقال برای حفظ بهره برداری مطمئن از سیستم انتقال به هم پیوسته قدرت ، بر طبق دستورالعمل 1995 FERC، شش نوع خدمات جانبی و تعرفه های مربوط به هر یک از آنها تحت عنوان تعرفه های پیش فاکتوری مشخص گردید . این خدمات ، هزینه های بالغ بر 5 تا 25 درصد و میانگین 10 درصد کل هزینه های تولید و انتقال را در بر می گیرند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: