سمینار بررسی قابلیت اطمینان تولید در محیط تجدیدساختار
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

بررسی قابلیت اطمینان تولید در محیط تجدیدساختار

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

سیستم های قدرت الکتریکی قابل اطمینان بدون وقفه بار مشتریان را در ولتاژ قابل قبول تامین می نمایند. تسهیلات تولید بایستی توان کافی برای مواجهه با تقاضای مشتری را تامین کند.

از طرفی، وضعیت انحصاری شرکت های برق باعث انجام سرمایه گذاری غیرضروری و کاهش انگیزه بهره برداری موثر است. اقتصاددانان پیشنهاد کردند که برق به جای عرضه با مقررات انحصاری یا طبق سیاست های دولتی به صورت کالایی طبق قواعد بازار ارائه گردد که نتیجه آن کاهش قیمت و افزایش منفعت کلی خواهد بود. توسعه بازارهای برق، مبتنی بر فرض قابل خرید و فروش بودن انرژی الکتریکی همچون یک کالا می باشد. از این تحول به نام تجدیدساختار نیز یاد می شود.

حفظ قابلیت اطمینان حتی بدون تجدیدساختار دشوار بود. قابلیت اطمینان در ساختار سنتی نسبت به سیستم قدرت تجدید ساختاریافته از نظر کفایت، امنیت و التزام سرویس دهی متحول شد و فاکتورهای جدیدی نظیر رقابت نیز مطرح شدند.

نیاز به تعریف نهادهای سود برنده و مسئولیت پذیر جدید، نظامنامه ها و استانداردهای جدید در سستم قدرت تجدید ساختار یافته، روش های سرمایه گذاری کارآمد و نیاز به سطوح مختلف قابلیت اطمینان از جمله ضرایب پیچیدگی جدید مطرح در بازار می باشد. مسئولیت پذیری های قابلیت اطمینان در بازار تغییر پیدا کرد و قیود قابلیت اطمینان به عنوان قیدی لازم الاجرا در مطالعات اقتصادی بازار مطرح گردید.

در محیط جدید، به علت قابل استفاده نبودن شاخص های گذشته، شاخص های متفاوتی مطرح شد که به عنوان مثال می توان به شاخص های LOSBE و EUP و POST و شاخص هزینه وقفه مشتری اشاره کرد. در برخی موارد نیز تعریف و روش محاسبه شاخص های قبلی برای قابل استفاده شدن در ساختار جدید مبتنی بر اقتصاد، اصلاح شدند.

روش های محاسبه جدیدی نیز در این ساختار به وجود آمد، مانند Z-Method، تکنیک قابلیت اطمینان معادل و غیره که برخی از حاصل تغییراتی در متدهای قبلی برای تطبیق با بازار بودند.

مباحث جدیدی در سیستم جدید مطرح شدند که در ساختار سنتی جایگاهی نداشتند. از جمله آنها می توان به واحدهای RMR و برهم کنش قیمت برق و قابلیت اطمینان اشاره کرد که در مقالات زیادی پیرامون آن بحث شده است.

فصل 1: مقدمه

1-1- پیشگفتار

رشد زحمات و مشکلات تجدیدساختار صنعت توان الکتریکی، برای عموم مردم، به واسطه وقفه های نامطلوب و تغییرات زیاد در قیمت های عمده فروشی، قابل روئت است. تا چند سال قبل، بیشتر مهندسان برق بر بلوغ و تکامل سیستم قدرت، اتفاق نظر داشتند. بیشتر تکنیک ها قبلا ابداع شده بود و نیاز به بهبود تکنیک ها، بسیار کم و تنها در برخی از بخش ها وجود داشت. اما با تغییرات عمده صنعت برق، باید بدانیم که چه تغییراتی در معیارها و روش های سنتی قابلیت اطمینان خواهیم داشت. با توجه عنوان این سمینار شاید بهتر باشد مقدمه آن را در دو بخش تنظیم نمود. ابتدا مختصری پیرامون بحث گسترده قابلیت اطمینان صحبت خواهد شد و در ادامه نیز مقدمه ای کوتاه و اجمالی در مورد بازار برق ارائه می گردد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: