نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

طراحی و پیاده سازی اتوماسیون ماشین های آهار

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

از آنجائی که سیستم های متعدد و متنوعی برای اتوماسیون ماشین های آهار وجود دارد، طراحی یک سیستم مبتنی بر PLC که بتوان با استفاده از آن قسمت های مختلف ماشین را طراحی و کنترل نمود ضروری می باشد.

از دیگر سو جایگزینی ساده یک سیستم قدیمی کنترل ماشین آهار با یک سیستم بسیار کارآمد و نصب سامانه های کنترل کننده برنامه پذیر موجب کاهش چشمگیر مصرف انرژی و افزایش بهره وری و راندمان تولید می گردد.

PLC به جهت گستردگی و مقبولیت بالای آن می تواند نقش بسیار کلیدی در اتوماسیون آهار ایفا کند. سیستم اتوماسیون طراحی شده مبتنی بر PLC  می باشد. این سیستم از مدول های ورودی، خروجی، CPU، تغذیه و تبادل اطلاعات تشکیل شده است.

نحوه تعامل و ارتباط این مدول ها براساس سناریوی برنامه ریزی PLC ها می باشد که با زبان برنامه نویسی PLC simatic S7 زیمنس می باشد که می توان به صورت محلی از کنار ماشین و یا از راه دور از طریق مرکز کنترل یا به صورت اینترنتی به کنترل و مانیتورینگ ماشین آهار پرداخت.

در این پروژه ما توانسته ایم ماشین آهاری را از ابتدا تا انتها طراحی پیاده سازی و به بهرداری برسانیم.

بطوری که پی از ساخت قسمت بخش مکانیکال سیستم و نصب ابزار دقیق مورد نیاز با استفاده از نرم افزار PLC Simatic S7 عملیات کنترل و مانیتورینگ آن را به نحو مطلوبی به سرانجام رسانده ایم. ماشین مذکور دقیقا مشابه مدل خارجی در حال بهره برداری می باشد.

با توجه به رضایت از کیفیت تولید و همچنین صرفه بالای اقتصادی این پروژه موارد بعدی نیز با رفع برخی نقایص در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد.

مقدمه:

صنعت امروز بیش از هر زمان دیگر رقابتی و مشتری مدار شده است. کاهش قیمت و افزایش کیفیت سرراست ترین و طبیعی ترین راه جلب مشتری است. روش های جدید اتوماسیون و خودکاری علاوه بر کاهش هزینه های تولید، معمولا موجب افزایش کیفیت و کمیت نیز می گردد. بنابراین استفاده از آن همواره مورد توجه بوده است. استفاده از PLC و نرم افزارهای HMI در امر اتوماسیون صنعتی مورد توجه بسیار است.

لذا اینجانب با حمایت مدیریت محترم شرکت فرش و موکت بابل بر آن شده ام تا با استفاده از این علوم و تجربیات علمی و فنی گذشته، به عنوان انجام پروژه نهایی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل موضوع اتوماسیون و استفاده از آن را در صنعت نساجی برگزینم. حاصل تلاش و پیاده سازی پروژه مذکور در این پایان نامه گردآوری شده است.

در فصل اول به تشریح کلیات مسأله پرداخته و لزوم انجام پروژه را برشمرده ام.

در فصل دوم ابزار دقیق و تجهیزات اتوماسیونی مورد استفاده را شرح داده ام.

در فصل سوم نیز در مورد کنترل کننده های مورد استفاده و مقایسه آن با سایر کنترل کننده ها موجود توضیحاتی داده شده است.

فصل چهارم شالوده اصلی این پروژه می باشد. در این فصل به طور کامل عملیات طراحی و پیاده سازی پروژه اتوماسیون آهار شرح داده شده است.

در پایان و در فصل پنجم به جمع بندی و ارائه پیشنهاد پرداخته ام.

بدان امید که نقایص و کمبودهای موجود، چه در ساخت و چه در ارائه و چه در چاپ و ویرایش این کتابچه در مراحل و مدارک بالاتر جبران گردد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: