سمینار BLUETOOTH و آینده آن در اتوماسیون صنعتی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

BLUETOOTH و آینده آن در اتوماسیون صنعتی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در این مقاله ابتدا تلاش شده است خواننده شناخت کافی از Bluetooth پیدا کند (حتی اگر زمینه قبلی نداشته باشد). سپس با توجه به موضوع مقاله شبکه های صنعتی و سیستم های بی سیم اجمالا بررسی شده است. سپس استفاده Bluetooth به طور خاص در صنعت و اتوماسیون صنعتی با ذکر تازه های آن در سال 2003 آورده شده است تا به خواننده دیدی داده شود که در چه زمینه هایی می شود در صنعت از Bluetooth استفاده کرد. سپس مقایسه اجمالی Bluetooth با چند تکنولوژی بی سیم دیگر انجام شده است و در آخر پیش بینی هایی برای آینده اتوماسیون صنعتی توسط Bluetooth، که برداشت نویسنده مقاله از گفته های متخصصان معروف اتوماسیون در دنیاست، آورده شده است.

مقدمه

تاریخچه Bluetooth:

استاندارد Bluetooth در سال 1994 به وسیله L.M.Ericson سوئدی اختراع شد.

این استاندارد به یادبود Marald Blatand Bluetooth دوم پادشاه دانمارک (981-940 A.D) و به خاطر موفقیت او در ایجاد اتحاد بین دانمارک و نروژ در زمان حکومتش به این نام خوانده شد. چرا که می گفتند همانطور که این پادشاه بین ملل مختلف اتحاد ایجاد کرد، Bluetooth نیز ابزار با خصوصیات مختلف را به یکدیگر وصل می کند.

برای اولین بار در سال 1998 پنج شرکت بزرگ اریکسون، آبی.بی.ام، اینتل، نوکیا و توشیبا گروهی را به نام SIG با هدف توسعه ارتباطات بی سیم رنج کوتاه و تعیین مشخصات آن تشکیل دادند. هم اکنون این گروه با بیش از 2000 عضو در سراسر دنیا فعالانه در حال توسعه می باشد.

فصل اول

Bluetoothچیست؟

تصور کنید محیط اطرافتان مملو از ابزار الکترونیکی است که ظاهرا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. شما دکمه ای را فشار می دهید و هرکدام را می خواهید متصل می کنید.

Bluetooth امکان ارتباط و شبکه شدن بدون سیم را بین دستگاه ها در یک اتاق یا محل کار کوچک به آسانی روشن کردن یک لامپ ممکن می سازد. اتصالات بین دستگاه ها نامرئی و آنی هستند و وسایل حتی اگر در تیررس دید یکدیگر نباشند باهم ارتباط برقرار می کنند.

Bluetooth تکنولوژی است که نیاز به اتصالات کابلی زیاد و مزاحم در کامپیوترها، تلفن های سیار، کامپیوترهای قابل حمل، تمام ابزاری که با دست جابجا می شوند، دوربین های دیجیتالی و حتی نسل های جدید از ابزار دیجیتالی را حذف می کند.

Bluetooth در واقع یک استاندارد است که ارتباط بدون سیم را در یک شبکه محلی با استفاده از فرکانس رادیویی RF باند 2.4GHZ صنعتی، علمی، پزشکی – ISM – را برای یک محدوده کوچک (حدود 10 متر و حتی تا 100 متر با افزایش توان) ایجاد می کند.

شما می توانید از طریق این تکنولوژی توسط تلفن همراه خود با کامپیوتر قابل حملتان به هرجا که می خواهید بدون نیاز به سیم E-mail بفرستید یا به پرینتری که در اتاق دیگری است دستور دهید و یا مایکروفر شما می تواند پیامی برای شما بفرستد که غذا حاضر است.

کاربردهای مهم آن در PCها و شبکه های جانبی، همزمانی داده مانند دفترچه های تلفن و تقویم، در شبکه های خانگی، ابزار خانگی، ابزار هوشمند، سیستم های گرمایی، ابزار سرگرمی و شبکه های صنعتی می باشد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: