سمینار واسطه گری در بازارهای برق
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

واسطه گری در بازارهای برق

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

واسطه گری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق میشود بطوریکه میزان سرمایه گذاری خالص در آن صفر میباشد. واسطه گری در صنعت برق که امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید بشمار میرود. با وجود این، واسطه گری در بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از واسطه گری، هر گونه فعالیتی را که در جهت خرید یک کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و نسبتاً بالای قیمت جهت سودآوری باشد را شامل میگردد.

در این تحقیق واسطه گری به صورت کلی نمایش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهای واسطه گری در بازارهای برق پرداخته میشود. بطور کلی دو نوع واسطه گری در کلیه بازارهای مورد توجه قرار میگیرد، واسطهگری بین کالاهای همنوع و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع که به آن تحت عنوان واسطه گری بین ما بین نیز اشاره می شود. در این تحقیق واسطه گری در بازارهای برق مورد مطالعه قرار گرفته و مثالهای مرتبطی از آن نیز که بطور عملی و کاربردی مطرح می شوند مورد بررسی قرار میگیرند. لازم بذکر است که در این راستا توجه ویژهای به واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع در بازارهای برق معطوف گردیده و مثال های عنوان شده نیز در ارتباط با این نوع واسطه گری می باشند.

مقدمه:

واسطه گری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق میشود که در این خرید و فروش میزان سرمایه گذاری خالص صفر است. واسطه گری در صنعت برق که امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید به حساب می آید. البته شایان ذکر است که واسطه گری در سایر بازارها از جمله بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از واسطه گری هر گونه فعالیتی که در جهت خرید یک کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و نسبتاً بالای قیمت برای سودآوری باشد را شامل میگردد. در این تحقیق ابتدا انواع واسطه گری در کلیه بازارها بصورت کلی تعریف شده و سپس به بحث در مورد انواع واسطه گری در بازارهای برق پرداخته میشود. دو نوع واسطه گری در بازارهای برق مورد توجه قرار میگیرند، واسطه گری بین کالاهای همنوع و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع که اصطلاحا به آن واسطه گری بین ما بین نیز گفته میشود.

بطور کلی عمل واسطه گری به سه عامل هدفمند بودن، موقعیت مناسب داشتن و روشهای مناسب جهت رسیدن به هدف مورد نظر که سودآوری می باشد وابسته است. هدف واسطه گری مشخص است، سودآوری بدلیل تفاوت قیمت در تبادلات لحظه ای یا خرید و فروش یک نوع کالا یا کالای از جنس متفاوت. فرصت کسب سود در واسطهگری مربوط به تفاوت در قیمتها بین کالاهای همنوع و مشابه میباشد. نحوه شناخت واسطه گری، خرید و فروش همزمان یک نوع کالا یا مشابه آن نوع کالا میباشد. در تعاریف جدید نیز هدف اصلی کماکان به دست آوردن سود میباشد. اما ممکن است که بر خلاف تعریف اولیه در این موارد به سرمایه گذاری های اولیه نیز نیاز باشد، البته عامل سودآوری، همانند سابق تفاوت در قیمت کالاها است. بنابراین اصلاحات جدیدی در مورد سه عنصر واسطه گری جهت نشان دادن تعاریف جدیدی از واسطه گری ایجاد شده اند که در این تحقیق ضمن تعریف این موارد به بررسی مثالهایی کاربردی از واسطه گری در بازارهای برق نیز پرداخته میشود.

برای دانلود متن کامل  اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: