پایان نامه آشکارسازی سیگنال های DTMF برای 64 پورت به طور همزمان با استفاده از XC56309PV100 ،DSP ،IC
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

آشکارسازی سیگنال های DTMF برای 64 پورت به طور همزمان با استفاده از XC56309PV100 ،DSP ،IC

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

هدف از این پروژه، آشکارسازی سیگنال های تون DTMF برای 64 مشترک به طور همزمان و با استفاده از آی سی XC56309PV100، ساخت شرکت MOTOROLA می باشد.

در مجموع سیگنالهای تون DTMF در روی صفحه کلید تلفن از ترکیب ماتریسی دو گروه فرکانسی تشکیل شده اند و روشهای گوناگونی برای آشکارسازی تونهای DTMF وجود دارد، که از آن جمله می توان به استفاده از الگوریتم GOERTZEL که حالت خاصی از DFT است، اشاره کرد.

در این آشکار سازی از دو بخش مجزای تخمین اطلاعات طیفی و تصمیم گیری اطلاعات سیگنال استفاده شده است. تخمین اطلاعات طیفی مربوط به الگوریتم GOERTZEL میشود و بخش تصمیم گیری از 4 معیار زیر استفاده می کند:

– تشخیص انرژی سیگنال تون DTMF

– بررسی سیگنال تون با استفاده از دو سطح آستانه

– بررسی ماکزیمم متناظر

– بررسی ماکزیمم هارمونیک دوم متناظر

که در ادامه تشریح پروژه این موارد بازگو می شوند.

از سوی دیگر DSP مورد نظر که از خانواده DSP56300 است دارای هسته اصلی FIXED POINT بوده وآدرس دهی آن 24 بیتی وقابل برنامه ریزی نیز می باشد.

اجزای کلی این IC از پورتهای سریال، پورتهای موازی، تایمرها، حافظه های ROM و RAM  و پورت های GPIO و HOST INTERFACE و… تشکیل شده است. همچنین این IC دارای 60 کیلوبایت حافظه برنامه قابل DOWN LOAD شدن و فضای 3*14 KBYTE RAM و همچنین دارای 2 لینک ST-BUS می باشد که میزان نرخ آن قابل تعریف است.

در این پروژه برای آشکار سازی تونها از بخشهای HOST INTERFACE و ESSI و مدهای کاری مناسب برای اجرای برنامه مورد نظر استفاده شده است ، زمانیکه شماره گیری به صورت تون با مرکز صورت می گیرد برای آشکار سازی این شماره گیری، ابتدا تون ها از طریق لینک صوتی مشترکین وارد برد MAIN SWITCH شده و سپس برای DETECT شدن به برد DSP منتقل می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

در پایان، مراحل بارگذاری برنامه نوشته شده با اسمبلی را به شرح زیر مشاهده می نمایید:

SOFTWARES:

ASM56300 –B DTMF.ASM

DSPLNK -B DTMF.CLN

CLDLOD DTMF.CLD > DTMF.LOD

DSP DTMF.LOD DTMF.BIN

مقدمه:

سیگنالینگ DTMF بیش از 30 سال است که برای جایگزینی شماره گیری پالس راه اندازی شده است و امروزه می توان DTMF را به عنوان ابزاری معروف در آدرس دهی، در صنعت مخابرات معرفی کرد.

به طور کلی هیچ استاندارد واحدی که بتواند همه موارد مربوط به آشکارسازی ارقام DTMF را پاسخگو باشد، وجود ندارد. چندین سند ITU (Q23,Q24، توصیه نامه های TIA/EIA-46db برای این عملکرد با چندین منبع دیگر وجود دارد که در کنار یکدیگر می توانند به یک نتیجه مطلوب در مورد آشکارسازی DTMF منجر شوند.

از جمله کاربرد های آشکار سازی DTMF که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

VOX،PBX،IVR،CO و ارسال پیام صوتی وخیلی امکانات گوناگون دیگر که می توان با آشکارسازی DTMF از آنها بهره مند شد.

با توجه به اینکه پروژه مذکور برای آشکارسازی 64 مشترک به طور همزمان می باشد و برای اینکه اجرای سریع و دقیق آن مورد نظر است، نیاز به DSP ضروری می باشد تا ما را هم در هزینه، سرعت و دقت و مصرف کم توان یاری رساند.

از این رو، از پردازشگر XC56309PV100، ساخت شرکت MOTOROLA که IC ای با آدرس دهی 24 بیتی و قابلیت 100MIPS و دارای 2 لینک ST-BUS می باشد، در جهت اجرای این پروژه بر آمدیم.

در ابتدای این گزارش به تشریح سیگنال های DTMF و روشهای آشکارسازی این نوع سیگنال ها می پردازیم، سپس ساختار داخلی DSP مورد استفاده را تشریح کرده و در آخر به اجرای پروژه و برنامه نوشته شده برای اجرای آن و نتایج مذکور اشاره خواهیم کرد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: