نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

Remote Semsing

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این سمینار به بررسی اصول عملکرد موتور اتومبیل و سیستم سوخت رسانی آن پرداخته شده است. پس از این بررسی و آشنایی با نحوه کارکرد قسمت های مختلف و مدل دینامیک آنها به بررسی روشهای مختلف کنترلی جهت کنترل سرعت و نسبت سوخت به هوا پرداخته شده است. در این بررسی ها روشهایی مورد استفاده قرار گرفته اند که در عمل قابل پیاده سازی می باشند. مثلا در عمل اطلاع صحیحی از رفتار نسبت سوخت به هوا وجود ندارد بنابراین این روشها می بایست مقاومت مناسبی را برای این منظور داشته باشند. در نهایت به مقایسه بین این روشها پرداخته ایم تا مزایا و معایب این روشها مشخص شود.

مقدمه:

امروزه صنایع خودرو سازی رویکردی به سوی خودروهایی با مشخصات ایمنی بالا، هوشمند، بدون آلودگی و با آسایش بالا، پیدا کرده اند. در این راستا استفاده از علومی همچون کنترل، الکترونیک، کامپیوتر و مخابرات جایگاه ویژه ای در این صنایع پیدا کرده اند تا حدی این محصولات الکترونیکی شده اند که اگر اتومبیل شما دچار عیب شود بیشتر از آنکه به متخصص مکانیک نیاز داشته باشید به متخصص الکترونیک نیاز دارید.

در این خودروها قسمتی تحت عنوان ECU در نظر گرفته شده است که کار کنترل قسمتهای مختلف و نظارت بر عملکرد آنها و همچنین بررسی وجود عیب را به عهده دارد. ECU علاوه بر اینکه کارهای فوق را انجام می دهد امکاناتی از جمله عیب یابی، نشان دادن پارامترها، تست عملگرها و… را در اختیار ما می گذارد. که دسترسی به این اطلاعات و امکانات با پروتکل ها و کدینگ خاصی همراه است. بنابراین با توجه به اینکه در روش های مختلف کنترلی نیازمند به اطلاعاتی از قسمت های مختلف می باشد این اطلاعات را می توانیم از ECU استخراج نمائیم. که دستگاه General Diag ساخت شرکت مهندسی مهاد صنعت شرق امکان دستیابی به همه امکاناتی را که ECU در اختیار ما می گذارد را فراهم می کند.

در این سمینار هدف کنترل کردن سرعت اتومبیل می باشد با رعایت جلوگیری از آلودگی محیط که این امر با ثابت نگه داشتن ضریب استوکیومتریک (نسبت هوا به سوخت) حاصل می شود. چرا که فرایند سوختن یک فرایند شیمیایی ثابت می باشد حال آنکه با حرکت کردن اتومبیل میزان فشار هوا، اکسیژن هوا، دمای سوخت، دمای هوا و… تغییر می کند همچنین برای تغییر سرعت نیز این  نسبت به هم می خورد که می بایست آن را ثابت نگه داریم.

فصل اول: کلیات

هدف:

با توجه به مقدمه ارائه شده در ابتدا این گزارش هدف در این تحقیق بررسی روش های کنترل سرعت خودرو با حفظ ضریب استوکیومتری می باشد. چون این فصل، فصل کلیات می باشد لازم است تا مقداری با واکنش سوختن در خودرو آشنا شویم:

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: