سمینار فصل مشترک Wimax و پروتکل های IEEE802.16,20,21,22
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

گروه برق – الکترونیک

سمینار کارشناسی ارشد

موضوع:

فصل مشترک Wimax و پروتکل های IEEE802.16,20,21,22

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این سمینار استاندارد IEEE802.16 را که بیشتر و به طور متداول به Wimax معروف شده است را تشریح خواهیم کرد.

Wimax یک ارتباط نقطه به نقطه (مشترک به مشترک) را با محدوده 50km (30mile به همراه ظرفیت 72mbps پیشنهاد داده است.

این تکنولوژی یک ارتباط NLOS (مسیر غیر خط مستقیم) با محدوده 4mile را نیز پیشنهاد داده و همینطور، این مدل در یک توزیع نقطه به چند نقطه در هر پهنای باندی برای تقریباً هر تعداد مشترکی که به تراکم مشترک و ساختار شبکه وابسته است می تواند توزیع شود. در ادامه به بخش های لایه فیزیکی و MAC و QOS شبکه و امنیت شبکه پرداخته شده است، که جزییات آن در داخل سمینار مطرح می شود.

از مزیتهای Wimax می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– حذف کابل کشیهای طولانی

– صرفه جویی در هزینه های توسعه و نگهداری شبکه

– قابلیت اتصال به خطوط کابلی، T1/E1، DSL

– امکان سرویس دهی به مشترکین ثابت و سیار

در ادامه در مورد استانداردهای IEEE802.20,21,22 که در ارتباط با شبکه WIMAX می باشند بحث شده است.

هدف از ایجاد استاندارد IEEE802.20 به شرح زیر است:

– دسترسی اینترنت به صورت سیار و در همه جا

– پشتیبانی شفاف از درخواست های اینترنت

– دسترسی به سرویسهای موسسه اینترانت

و محدوده کاری آن:

– عملکرد آن در باند فرکانسی مجوز داده شده زیر 3/5 GHZ

– پشتیبانی کردن از نرخ دیتا برای هر مشترک بیش از 1Mbps

– پشتیبانی از خودروی متحرک با سرعت 250km/h

استاندارد IEEE802.21 می تواند تولید کننده تقاضایی برای راه حل هایی که قادر به همگرایی و یکپارچگی Handover در سرتاسر شبکه های با دسترسی نا متقارن هستند، باشد.

گروه کاری IEEE802.21 یک چهارچوبی را ایجاد کرده است که یک تابع Handover رسانه ای مستقل (MIHF) را تعریف می کند، که این تابع موجب تسهیل در عمل Handover در سرتاسر شبکه های با دسترسی نا متقارن شده و همچنین به مشترکین بسیار کمک می کند تا یک عملکرد خوبی را در طول عملکرد Handover یکپارچه تجربه کنند.در آخر هم استاندارد IEEE802.22 مورد بررسی قرار گرفته است. این استاندارد اولین استاندارد بی سیمی مبنی بر شناخت رادیویی است که در نوامبر سال 2004 ما شاهد شکل گیری آن بوده ایم.

فعالیت IEEE802.22 نخستین تلاش برای تعریف یک فصل مشترک هوایی استاندارد شده مبنی بر تکنیک های CR برای فرصت استفاده از باندهای تلویزیونی به طرف زیر بنایی بدون ایجاد مزاحمت برای این باندها می باشد. هدف کاربردی بسیار مهم و حساس 802.22 دسترسی باند پهن بی سیمی در مناطق روستایی دور افتاده با عملکردی قابل قیاس با تکنولوژیهای دسترسی باند پهن ثابتِ موجود است (DSL و مودمهای کابلی) که پوشش دهنده مناطق شهری و حومه شهر می باشند.

همچنین 802.22 در رنج فرکانسی کارکردی از 54-862MHZ تعیین شده، در صورتیکه یک بحث مداوم توسعه دادن دامنه عملیاتی آن به 41-910 MHZ نیز وجود دارد. در مجموع این استانداردها در کنار یکدیگر می توانند در جهت تسهیل در ارتباطات از راه دور جوامع بشری، نقش سازنده ای را ایفا کنند.

فصل اول:

Wimax ساختما ن شبکه های بی سیمی 802.16

مقدمه:

در این سمینار استاندارد IEEE802.16 را که بیشتر و به طور متداول به Wimax (دسترسی میکرویوو برای ارتباط دو وسیله با هم به صورت جهانی) معروف شده است تشریح می کنیم. این استاندارد سالها در دست ساخت بود و ساخت آن در ژوئن 2004 به پایان رسید. در این سمینار تلاش خواهد شد که یک دید مختصر و کلی فنی استاندارد 802.16 را از میان مشخصات آن داده و سپس توسط یک سری مباحثی مانند اینکه چگونه این تکنولوژی می تواند نقش انتقال سه گانه داده، صدا و تصویر را با هم ایفا کند ادامه داده می شود. Wimax در ارتباطات از راه دور تغییراتی را خواهد داد به طوریکه این تغییرات شبکه در سرتاسر جهان امروزی مشهود می باشد.

از زمانیکه تلفن شروع به کار کرده است تأمین کنند گان سرویس ازرقابت توسط تکیه بر سرمایه گذاری گزاف برای گسترش یک شبکه تلفن دوری گزیده اند. هزینه گسترش سیمهای مسی، ساختمان سوئیچها و اتصال سوئیچهای ایجاد شده یک محدودیت غیر قابل عبور برای داخل شدن برا ی دیگر رقیبان به این عرصه نیز می باشد. در بیشتر جهان، هزینه بالای این زیرساخت سرویس دهی تلفن را محدود کرده است. Wimax یک ارتباط نقطه به نقطه (مشترک به مشترک ) را با محدوده 50km (30mile به همراه ظرفیت 72mbps پیشنهاد داده است. این تکنولوژ ی یک ارتباط NLOS (مسیر غیر خط مستقیم) با محدوده 4mile را نیز پیشنهاد داده و همینطور، این مدل در یک توزیع نقطه به چند نقطه در هر پهنای باندی برای تقریباً هر تعداد مشترکی که به تراکم مشترک و ساختار شبکه وابسته است می تواند توزیع شود. شکل 1-1 این امکانات محرک را نشان داده است.

(*) شبکه های ارتباط راه دور نیازمند به یک دسترسی به شکل تناوبی می باشند:

فهمیدن کار اصلی یک شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN) به بهترین نحو، دانستن 3 جزء اصلی آن است: دسترسی، سوئیچینگ و انتقال. هرکدام از این اجزاء تاریخچه بالای صد سال PSTN را نشان می دهد. دسترسی، به چگونگی دسترسی مشترک به شبکه، اشاره دارد، سوئیچینگ به چگونگی تلفن کردن در داخل شبکه، که سوئیج شده یا مسیردهی شده است، اشاره دارد و انتقال هم در مورد چگونگی انتقال صدا در سرتاسر شبکه توضیح می دهد.

برای دانلود متن سمینار اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: