پایان نامه بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکرد لرزه ای شالوده های بتنی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
M.Sc پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی عمران- سازه
عنوان:
بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکرد لرزه ای شالوده های بتنی پیش ساخته سبک با استفاده از میل گردهای پلیمری

چکیده:

استفاده از میلگردهای GFRP در کنار بتن های معمولی پر مقاومت و بتنهای سبکدانه سازه ای به صورت آزمایشگاهی مطالعه شده است. علاوه بر بررسی آزمایشگاهی مشخصات مکانیکی بتن ها شامل ضریب الاستیسیته، ضریب پواسون و مقاومت مشخصه و مشخصات میلگردهای GFRP شامل مقاومت، ضریب الاستیسیته، مقاومت پیوستگی با بتن های فوق الذکر و …، آزمایشات مقیاس واقعی بر روی شالوده های بتنی مسلح به میلگردهای GFRP با بتن های فوق الذکر بر روی بستر ماسه ای به صورت شرایط طبیعی (Real Condition) آزمایش شد . مقایسه رفتار سازه ای این شالوده ها، الگوی ترک خوردگی، و نوع رفتار این شالوده ها تا لحظه شکست نهائی بررسی شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از شالوده های بتن سبک سازه ای در کنار میلگردهای پلیمری معایبی دارد که باید اصلاح شود . این اصلاحات عمدتا شامل بهبود رفتار پیوستگی بتن و میلگرد می باشد که نیاز به مطالعات آتی دارد.

مقدمه:

با مطالعه آنچه در کشورهای جهان میگذر د، به نظر می رسد یکی از عوامل مهم در ایمن سازی شهرها و روستاهای یک کشور، فرهنگ ساخت و ساز آن کشور و مد یریت بر آن می باشد. چه چیزی باعث شده آمار تعداد کشته شدگان در زلزله های ژاپن از سال 1923 میلادی (زلزله کانتو ژاپن بیش از 140 هزار کشته) تا امروز (تعداد انگشت شمار کشته در زلزله های اخیر ژاپن) با این شدت کاهش بیابد؟ این توفیق، عمدتا در نتیجه یک تحول اساسی د ر فرهنگ ساخت و ساز ژاپن در طی دهه های اخیر بوده است. البته ابزارهائی نظیر تکنولوژی، توسعه مهندسی و مواردی از این قبیل به مسئولین و شهروندان کمک میکند تا الگوهای فعلی خود را در امر ساخت و ساز بهبود ببخشند. نمودار 1 نشان می دهد تدوین آئین نامه ها و اصلاح آنها نه این که مهم نیست، ولی به تنهائی تاثیر قابل ملاحظه ای در آمار کشته شدگان ناشی از زلزله نخواهد داشت.

بر اساس گزارش جهانی “کاهش ریسک بلایا، چالش توسعه ” که در سال 2003 توسط برنامه عمران ملل متحد منتشر شد، ایران دومین کشور جهان از لحاظ مرگ و میر ناشی از زلزله است.
لذا رویکرد صنعتی به ساختمان سازی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای تغییر فرهنگ از دست رفته در بخش ساخت و ساز کشور میباشد که باید در دستور کار مسئولین، اساتید، دانشجویان و شرکت های مرتبط با بخش ساختمان قرار گیرد . در این پایان نامه هدف رسیدن به راهکار مطمئن و اقتصادی برای تولید صنعتی شالوده ساختمان ها است به نحوی که نیروی کار غیر مجرب که در روستاهای کشور خصوصا مشغول به ساخت ساختمان هستند، کمترین دخالت را در این موضوع داشته باشند.

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: