دانلود پایان نامه آرای فقهای شیعه و سنی (متقدمین، متأخرین و معاصرین) قانون مدنی ایران و شارحین آن
نوشته شده توسط : admin

پایان نامه بررسی آرای فقهای شیعه و سنی (متقدمین، متأخرین و معاصرین) قانون مدنی ایران و شارحین آن

اختلال واژینیسموس:

اختلال واژینیسمون که در اثر تحریکات بیرونی موجب انقباض عضلات تحتانی و انسداد مجرای فرج در زنان می‌شود، همان آثاری را دارد که بیماری هایی چون رتق، عفل و قرن دارند و موجب اختلال در رابطه زناشویی می‌شود. در صورتی که بیماری واژینیسموس درمان نشود به دلیل ایجاد اختلال در رابطه جنسی می‌تواند مجوز فسخ نکاح گردد.

1 ـ 6 ـ تأثیر اختلال واژینیسمون در فسخ نکاح:

واژینیسموس نوعی اختلال جنسی است که در اثر انقباض غیرارادی عضلات تحتانی واژن به صورت راجعه و یا دائمی‌ایجاد می‌شود و آمیزش را غیرممکن و یا دشوار می‌سازد. در صورت ناشناخته ماندن، احتمال اشتباه آن با علایم عدم تمکین ارادی زنان وجود دارد و ممکن است در دادگاه از نظر فقهی و حقوقی احکامی‌صادر شود که موجب انحلال نکاح گردد.

1 ـ 7 ـ بیماری ایدز (HIV):

ایدز بیماری است که عامل آن با حمله به سیستم دفاعی و ایمنی بدن و ایجاد اختلاف در آن فرد مبتلا را، در مقابل انواع بیماریها و عفونت‌‌ها تضعیف نموده و نهایتاً باعث مرگ می‌شود. راه اصلی سرایت این بیماری نزدیکی جنسی بین دو فردی است که یکی از آنها ناقل ویروس است. انتقال HIV از مرد به زن 2 تا 4 برابر بیشتر از زن به مرد است.[1]

1 ـ 8 ـ بیماری لوپوس:

بیماری لوپوس موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌باشد در این بیماری، سلول‌های ایمنی به بافت‌های سالم بدن حمله می‌کنند و موجب التهاب و تخریب بافت می‌گردند.

1 ـ 9 ـ بیماری سیفلیس:

بیماری سیفلیس که بیماری باکتریایی است و در دوشکل جنسی (بیماری‌های آمیزشی) و غیرجنسی انتشار می‌یابد. این بیماری در اثر تماس مستقیم با پوست عفونی و از طریق خون آلوده منتقل می‌گردد. این بیماری در صورت درمان نشدن می‌تواند سبب زمین‌گیر شدن افراد یا مرگ آنها شود.

1 ـ 10 ـ بیماری MS:

یک بیماری دستگاه عصبی حرکتی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می‌شود که این باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از علائم مثل از دست دادن کنترل عضلات بین آنها تا اختلالات بینایی می‌شود این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان می‌باشد.

1 ـ 11 ـ نشوز:

نشوز در مبحث نکاح یکی از فروعات بین زنان و مردان است که به معنای خارج شدن زوجین از اطاعت یکدیگر در مسایل جنسی است[2]

نشوز حالت ناشز بودن زوج و یا ناشزه بودن زوجه را گویند.[3]

1 ـ 12 ـ ناشز:

(مدنی ـ فقه) شوهری که حقوق ناشی از نکاح را که برای زوجه حاصل شده ایفا نکند، این حقوق عبارت است از دادن نفقه و کسوه و حسن سلوک.[4]

1 ـ 13 ـ ناشزه:

(مدنی ـ فقه) زوجه‌ای را گویند که حقوق ناشی از نکاح را که برای زوج حاصل شده است ایفا نکند.در مقابل ناشزه لغت مطیعه (فرمانبر) به کار می‌رود. نشوز زوجه اختصاص به مخالفت در امر وقاع بلکه نشوز به همه اموری که شرعاً بر زوجه در مقابل زوج واجب می‌باشد ناظر است.[5]

1 ـ 14 ـ مفهوم اختلال جنسی و تفکیک آن از انحراف جنسی:

اختلالات جنسی عبارت است از اختلال در تمایل و تغییرات روانی- اجتماعی که بر روی چرخه پاسخ جنسی اثر می‌گذارد، استرس و مشکلات بین فردی ایجاد می‌کند و شامل کبود تمایل جنسی، تنفر جنسی، اختلال در تحریک جنسی و ارگاسم، دیسپارونیا و واژینیسم می‌باشد.

اختلالات جنسي در مردان براساس ناتوانی در رسیدن به رابطه جنسی رضایت بخش بوده و شامل اختلال در انزال زودرس، انزال رو به عقب و انزال به تأخیر افتاده می‌باشد و این اختلالات در زنان مبتنی بر ناتوانی در رسیدن به رابطه رضایت بخش جنسی بوده و شامل اختلالات میل جنسی، تحریک جنسی، ارگاسم و آمیزش جنسی دردناک است.

در تمایز میان اختلال جنسی و انحراف جنسی باید گفت هرگاه موضوع مورد توجه انسان رای ارضای نیازهای جنسی چیزی غیر از جنس مخالف باشد مثل بچه، مرده، اشیا و غیره به عبارت دیگر هرگاه موضوع علاقه انسان در روابط جنسی از حالت طبیعی خارج شده و تمایلات غیرطیعی را دربر گیرد، فرد دچار انحراف جنسی شده است امّا اختلال جنسی به عدم وجود ارگاسم از جمله بی انزالی و سردمزاجی اطلاق می‌گردد «منحرفان جنسی که معمولاً از لحاظ جنسی قدرت کمتری دارند از نظر نقش جنسی خود دچار ابهام شده و نتوانسته‌اند مفاهیم جنسی بهنجار برای خود فراهم آورند.

متن بالا تکه ای از این پایان نامه بود برای دانلود متن کامل با فرمت ورد می توانید روی این لینک کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: