پایان نامه بررسی تعلیم وتربیت در دوره ایلخانان و تیموریان
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاداسلامی

واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

دانشکده علوم انسانی، گروه الهیات و معارف اسلامی

پایان نامه جهت دریافت کارشناسی ارشدM.A

گرایش: تاریخ تمدن وملل اسلامی

عنوان:

بررسی تعلیم وتربیت دردوره ایلخانان وتیموریان

استادراهنما:

دکترعزت اله نصیری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

پژوهش درباره تعلیم و تربیت  بخشی از تاریخ علم و فرهنگ هر کشور به شمارمی آید . بی شک وجود اندیشمندان  و تعدد مراکز آموزشی می تواند نشانه رونق و ترقی علم و دانش در هر دوره از تاریخ یک کشور باشد . نیمه دوم عصر حاکمیت ایلخانان و تیموریان یکی از مقاطع مهم  تاریخ ایران،است که از نظر تعداد فضلاو اندیشمندان ، و  تأسیس مراکز  علمی از دوره های مهم تاریخی  به شمار می آید، ، زیرا دهه های نخستین استیلای مغولان بیابان گرد بر ایران، سراسر ویران گری و کشتار بود. اما هم زمان با تثبیت و استقرار حاکمیت ایلخانان ، وتیموریان وتغییر سیاست آنان به سوی به خدمت گرفتن وزرای فاضل، کاردان و دانش دوستی مانند  خواجه نصیر الدین طوسی،  عطاملک جوینی، خواجه رشیدالدین فضل الله و ….تاثیر بسزایی در گسترش برخی از علوم چون تاریخ ، نجوم ،  ریاضیات ،طب ، شعرو شاعری ، هنر و معماری داشت البته  برخی از علوم نیز به دلیل عدم توجه حاکمان  در انزوا و یا حتی نابودی قرار گرفت.

در این پایان نامه، تلاش خواهد شد که تعلیم و تربیت ونقش دانشمندان درحفظ فرهنگ و تمدن ایرانی ،اسلامی ، در دوره های ایلخانی و تیموری  واکاوی شود.

مقدمه:

تاریخ همواره جلوه گاه پیشینه زندگی، فرهنگ و تمدن جوامع مختلف بوده و می باشد و در گذر زمان همیشه انسانها را به حقایق جدیدی در زندگی رسانده تا آنها با نگاه به گذشته، حال را دریابند و آینده خویش را بنا نهند. تاثیرگذاری تاریخ بر تعلیم و تربیت و فرهنگ جوامع  نیز اصلی غیرقابل انکار بوده و تغییرو تحولات در ساختار جوامع خواه ناخواه موجب تحولاتی در جنبه های تربیتی و  فرهنگی می شودیکی ازمهم ترین دوران حوادث تاریخی ایران ؛ دوران ایلخانی  وتیموری می باشد . که بی شک تاثیر گذاری آن بر فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان  غیر قابل انکار است .

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: